Brook Preloader

Focus op klantwaarde bij de herinrichting van softwareoplossingen voor toekomstvast vermogensbeheer

Focus op klantwaarde bij de herinrichting van softwareoplossingen voor toekomstvast vermogensbeheer

Standaard softwareoplossingen worden sinds vele jaren gezien als de meest optimale benadering voor de automatisering van processen binnen vermogensbeheerorganisaties. Dit omdat hun kernactiviteit gericht is op vermogensbeheeractiviteiten en niet op de ontwikkeling van software. Deze standaardpakketten bevatten zogenaamde market best practices die door leveranciers opgedaan zijn via jarenlange implementatie bij diverse klanten – een kennisbasis die nauwelijks door eigen initiatief kan worden geëvenaard. Toch blijkt vaak dat na de ingebruikname de implementatie niet verder wordt onderhouden wanneer nieuwe eisen en wensen ontstaan. In eerste instantie wordt de implementatie verder gecompleteerd met MS-Office aanvullingen. Totdat op enig moment deze toevoegingen de overhand nemen en het pakket geen toekomstvaste bedrijfsondersteuning meer kan garanderen. Dit tot grote frustratie van klanten van deze oplossingen, die zich vervolgens genoodzaakt zien hun pakketinvestering over te moeten doen. Hoe komt het zo ver? Wat is de meest efficiënte manier om vanaf dit punt opnieuw naar een toekomstvaste oplossing te werken? En wat moeten klanten doen om in de toekomst niet opnieuw in deze situatie uit te komen en hun investering in een optimale softwareoplossing voor langere tijd te behouden?